Lovisa Rengren Söderlind

Classic Riding Wear

Hästliv hööks, kläder, mode Permalink0
Liknande kläder här: 1. Tröja / 2. Ridbyxor / 3. Ridstövlar
 
Älskar ridkläder. Är det något mode jag aldrig får nog av så är det ridmode. Nu tänker ni säkert på smutsiga byxor, bajs under skorna och svettiga tröjor och jag förstår er. Så charmiga är vi inte efter en hel dags arbetande i stallet, men själva modet är så himla snyggt. Ridsporten kräver kroppsnära, funktionella och nytänkande kläder men med design som oftast tas vara på från förr. Tänk skinn, jordnära färgtoner, ull och quiltat!
 
Många modehus har ju inspirerats och gör det fortfarande från hästvärlden. Kolla bara på Gucci som sponsrar flertal framgångsrika ryttare som t.ex. Edwina Tops Alexander.
 
Jag känner mig nästan alltid bekväm i ridkläder. Det ska mycket till för att jag ska känna mig ful (ja, förutom när jag skitar ner mig då...). Själv älskar jag att bära fina detaljer som dessa små i guld på mina byxor eller med lite strass som på stövlarna. Jag brukar också se till att se fräsch ut i ansiktet och tar gärna på accessoarer som scarf, örhängen, bälten och solglasögon. Våga mixa!
 
Till top