Lovisa Rengren Söderlind

2014

Allmänt lista Permalink1

Välkommen till en liten förändring på bloggen!
Under julhelgen har jag knappt haft tid att blogga men jag har däremot haft tid att tänka på bloggen (bloggarna). Jag kom fram till att det var rätt överambitiöst av mig att ha två bloggar samtidigt. Ingen av dem blev av någon vidare kvalitet och det är ju varken kul att skriva eller läsa då. Nu ha jag bestämt att flytta över helt till denna blogg istället. Ni kommer alltså nu kunna följa hästlivet och mitt andra vardagliga liv på en och samma blogg. Jag tycker inte om att välja mellan något av dem så nu förenar jag dem båda i en blogg och hoppas på att det ska bli bra!

Vi startar detta med en 2014 lista eftersom året snart är slut.

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?

Jag har gjort så mycket nytt som jag inte gjort förut! Jag flyttade till lilla Avesta i Dalarna, besökte Way Out West samt drack öl med Rebecca & Fionas och Little Jinders stylist. Jag tog även körkort och har gått ut på krogen i lågskor (vilket kändes väldigt konstigt...)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej tack gode gud för det! Mina vänner är ju mestadels i tjugoårs åldern...

Vilka länder besökte du?

Inget annat land än Sverige faktiskt. Lite trist men ändå skönt att vara hemma ett helt år för att ladda upp till USA 2015!

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?

Jag saknar verkligen att ha en egen häst så det är ett mål. Att skaffa ett jobb är också ett mål som dessutom är nödvändigt för att jag ska ha råd med en häst. Sen saknar jag kompistid så det ska jag lägga ner mer energi på :)

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?

Jag är fruktansvärt dålig på datum tyvärr, men jag kommer aldrig glömma dagen vi begravde farfar. Det var en iskall höst/vinterdag med över 100 människor på besök. Vi sjöng, vi delade minnen, vi grät och vi skrattade. Det var väldigt vackert!

Vad var din största karriärsmässiga framgång?

Eh... Att jag slutförde några kurser i skolan vilket jag skjutit upp nu i flera år.

Och din största framgång privat?

Att jag accepterar mig mer och mer för var dag som går. Även om jag lätt skrämmer upp mig själv så kan jag också fånga upp mina tankar och få mig på banan igen.

Vad spenderade du mest pengar på?

En producentkurs och kläder.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?

Honors med Rebecca & Fiona
Inga e som vi e med Little Jinder
Do it again med Robyn och Röyksopp

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Oj vad mycket gladare jag var. Det vet nog alla som verkligen känner mig och varit mig nära under de senaste fyra åren. Även om jag haft mina dippar så har jag inte sjunkit ner i ett djupt svart hål som förut.

Vad önskar du att du gjort mer?

DJat mer, umgåtts mer med alla vänner och åkt upp en sista gång till farfar.

Blev du kär i år?

Nej, bara sådär djurvänligt kär i alla nya djur jag träffat men inte kär i en person.

Den bästa tv-serien?

Orange is the new black, 24 och Pretty Little liars.

Bästa böckerna du läste i år?

Romeo och Juliet vilket nog är den enda boken jag läst ut i år.

Bästa filmen du såg i år?

The fault in our stars och Gone girl.

Den maträtt du åt oftast 2014?

Mammas specialpasta med parmesan, parmaskinka och ruccola.

Något du önskade dig och fick?

Körkort! Inte för att jag bara fick det sådär rätt upp och ner men ;)

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

Jag var nyinflyttad i Avesta så jag var mest hemma, sen firade vi med familjen en dag och åt tårta med gäster. Mina busfrön till vänner vara borta (vilket var tur) för annars hade jag blivit kidnappad och utdragen i skogen haha!

Högsta önskan just nu?

Att jag får ett jobb.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Nej inget som går att förverkliga i alla fall. Men om man får önska så skulle jag velat haft boende inne i Uppsala och här i Avesta samt snabbare resväg!

Vad fick dig att må bra?

Att vara i stallet och pyssla med hästarna. Rida och träna i sommarvärmen varvat med vänner och festivaler. Jag gillar kontraster för det får mig att må bra.

Vem saknade du?

Jylice mest. Vi har inte hunnit setts så mycket som jag velat eftersom jag flyttat till Avesta.

Vad är du mest stolt över?

Mig själv. Att jag klarade av ett slitigt sommarjobb, tog körkort och började acceptera mig själv lite mer.

#1 - - Oslofru:

SÅ många härliga bilder! :D

Till top