Lovisa Rengren Söderlind

A little makeup tutorial

Allmänt skönhet, smink, tutorial Permalink0


Hej hej!
Såhär ser jag ut idag och ungefär alla andra dagar sedan jag fick hem min Colorstay palette från Revlon. Bara älskar den och använder den varenda dag, dag ut och dag in! Det blir en så naturlig och fräsch look med paletten som heter Addictive.
 
Jag tänkte också berätta lite kort för er hur jag fixar den enkla sotningen.
 
  1. Ta den ljusaste ögonskuggan på en liten borste och applicera överst på ögonlocket längs med ögonbrynen och ner till ögongloben.
  2. Applicera skugga nr 2 med borsten som följer med. Lägg den endast på ögongloben.
  3. Ta en mjuk borste som är till för att sota med och lägg försiktigt en både från yttre ögonvrån till mitten av ögat. Låt bågen smalna av ju längre in på ögat du kommer.
  4. Med en tunn borste fortsätter du på bågen och avslutar den ner mot inre ögonvrån.
  5. Avsluta med att sota ihop allt försiktigt så att nyanserna får mjuka övergångar! För extra intensitet så lägg skugga nummer 4 under ögat direkt intill franskanten.
Till top