Lovisa Rengren Söderlind

Red wine

Allmänt dryck, mat, tommasi, vin Permalink0

 
Vinälskare som jag är och är uppfostrad till att vara så måste jag tipsa om ett av mina favoritviner just nu. Jag vet att första meningen kan tolkas som att jag blivit tvingad att dricka vin sedan jag lärde mig krypa men så är inte fallet. Jag började dricka väldigt sent om man jämför med många andra och det kanske har med att göra att jag lärt mig dricka vin till middagar och för att det är gott, inte för att bli full.
 
Tillbaka till det jag skulle få ut av detta inlägg; jo, nämligen ett hett tips från mig!
 
Detta vin från Tommasi. Graticcio! Ett gott och runt rödvin som jag kan sitta och dricka bara för att det är så gott. Passar utmärkt till kött och chark. Mitt favoritkött till är helt klart en rare oxfilé. Går på under 100 spänn dessutom vilket nog är det billigaste vinet jag verkligen tycker om.
 
Till top