Lovisa Rengren Söderlind

Tuna toast

Allmänt mat, recept Permalink0

Hallå hallå!
Var näst sist från jobbet idag. Tog hand om dem sista barnen ikväll men slapp stänga hela förskolan. Lång dag men ändå alltid kul. Satt på rast när jag skrev förra inlägget och sen dess har det strömmat in besökare. Åsikter och att besvara kommentarerna i ett inlägg verkar vara populärt. Tycker det blir mycket mer tillgängligt för er läsare då och jag kan bemöta med en längre text samtidigt som ni läsare får se hur jag agerar och tänker kring vissa saker. Som sagt, jag uppskattar bara kommentarer och frågor och svara väldigt gärna. Sen finns det ju sämre och bättre sätt att formulera sig i kommentarerna.
 
Nu har jag fixat mig en god och snabb middag. Fixade varma mackor i ugnen med hemgjord tonfiskröra som ni kan se på bilden. Mycket godare än vad det ser ut och super enkelt.
 
Blanda ihop 1dl yoghurt och 1 msk majonnäs. Tillsätt tonfisk, hackad lök, 1 klyfta pressad vitlök. Krydda med salt, peppar och salladskrydda efter smak. På med ost och sedan röran, sist skivat ägg. In i ugnen i 10 minuter! Woila! Gott och innehåller både långsamma kolhydrater, fett och protein.
 
Nu ska jag byta om och ta tåget till Uppsala för att möta Sara. Åker i första klass för en gångs skull!
Till top