Lovisa Rengren Söderlind

Prag - del 1

Allmänt Prag 2015 Permalink0
Hur ska jag börja detta inlägg med att få ut alla ursäkter av min frånvaro? Jag har ingen som helst god förklaring för det mer än att jag rest, börjat nya jobbet, renoverar lägenheten och varit dödstrött under längre tid. Inget av följande är ju så pass krävande att jag inte orkar skriva på datorn efteråt men material till bloggen har jag tyvärr sackat efter med. Men nu är jag här igen och jag har en massa bilder att visa från min resa till Prag!
 
Det var helt fantastiskt där. Så vackert och välbevarat. Stora grönområden mitt i stan och gigantiska byggnader med gedigen historia bakom. Det blev många besök till Café Louvre som nu mera är nummer 1 på min lista över Caféer. Med Prags mått mätt så levde vi nog lyxliv men till småsummor för oss Svenskar! Prags valuta delas nämligen på tre för att räkna ut kostnaden i SEK...
 
Lancome Institutes superfina "dockhus"!

Första timman i stan spenderade vi (jag, pappa, syster och bror) på TGIF's uteservering och drack öl och Mojito!

Fångade pappa på en helt underbar ögonblicks bild! Älskar denna :)

Den välkända och historiska Karlsbron!

En av Karlsbrons stora och fina statyer. Så himla mäktigt att gå på den.
 
Till top