Lovisa Rengren Söderlind

I brist på matinspiration

Allmänt mat, recept Permalink1

 
Hemma en liten snabbis för lunchpaus!
Visste inte alls vad jag skulle ta att äta. Ni vet när krafterna bara försvinner och man blir sådär vrålhungrig, då blir man som killen i Snickers-reklamen på TV. Som tur är så finns det alltid gott om grönsaker i kylskåpet så jag rörde ihop en sallad, fann en bit lax och sen så gjorde jag ett spontant försök av morots- och zicchinipasta. Lyckades relativt bra med tanke på att jag inte hade någon pastaslice...
 
Jag skalade moroten och zicchinin och sedan så hyvlade jag långa längder med en osthyvel. Kokade upp vatten med en nypa salt och en hel tärning grönsaksbuljong. La ner det i kokande vatten och lät koka i 5 minuter. Dem blev dock på gränsen till för välkokta så 3-3,5min skulle jag rekommendera! Super bra för att fixa en matigare måltid som t.ex. sallad.
 
#1 - - Sanna:

ser riktigt läckert ut =)

Till top