Lovisa Rengren Söderlind

Greyscale

Allmänt Resor, outfit Permalink0

 
Några häftiga outfitbilder Sabina tog på mig inne i Tallinn förra veckan. Jag måste bara berätta hur vi fann detta fantastiska stället. Jo, vi gick runt lite vid hamnen och jag såg en lång stentrappa. Den såg gammal ut och man såg inte vad som fanns där uppe vid översta trappsatsen. Jag gick upp och framför mig tornade det upp en pyramidliknande byggnad av grå sten. Lampor på en spikrak rad. Stenad upplagda i mönster. Längre fram fanns ännu flera trappor. Allt var byggt i samma grå sten och helt symmetriskt. Graffitti var målat överallt och förutom några andra människor uppe på byggnaden var det helt öde. Bortglömt för länge sedan. Vi gick en trappa till och sedan följde en lika dan lång trappa ner i havet. Stora järngrindar och en helikopterplatta.
Det sägs vara en konserthall och hockeyrink men det känns otroligt skumt. Varför bygga en konserthall i sådan rå form men tjocka järngrindar och många möjligheter att ta sig direkt ut i havet... Det förblir en obesvarad fråga för mig men jag älskar att spekulera. Byggnaden gav mig mer vibbar från WWII än från en musiksal!
 
Googla "Linnahall concert hall" så får ni se.
Till top