Lovisa Rengren Söderlind

Trying new makeup

Allmänt skönhet, smink Permalink0

 
Hej hej fina!
Ni minns väl att jag visade det jag handlade på båten till Tallinn? Nu har jag hunnit testa mig igenom hela paletten från Lancome och jag ÄLSKAR den! Allt man behöver finns samlat i ett litet etui som får plats i även den mista handväskan. Det enda som inte följde med var Mascara.
Concealern är helt fantastiskt och jag kan nog ärligt säga att den lägger sig finare under ögonen än YSL's Touche Eclat. Hur bra är inte det liksom. Rouget passar mig perfekt och syns knappt. Det blir bara en fräsch och diskret färg på kinderna som bara går att ana. Ögonskuggorna är väldig pigmenterade och lägger sig tunt och lätt på ögonlocket. Jag skulle kunna leva med bara detta i sminkväg. Ja, hela paletten är en enda stor hitt!
 
You just gotta love Lancome!
 
Och förresten, något som inte alls har med smink att göra... Idag skriver jag på kontrakt för min första alldeles egna lägenhet! Det ska bli så himla spännande. Får säkert nycklarna redan i nästa vecka och kan påbörja renoveringen. Allt ska bli vitt och så en liten touch av liv med fondvägg. Har så många idéer på hur den ska bli snygg och jag har även ritat en ritning för hur jag vill helrenovera den i framtiden. Slå ut en vägg till exempel (ja, det är min familjs signaturgrej. Att slå sönder väggar och bygga om från golv till tak, haha!). Jag tänkte kanske visa er skissen ikväll och komma med en massa fina bilder till hur man kan göra om en liten lägenhet till ett paradis!
 
Nej, nu ska jag börja mitt Nationella prov i matte... Please kill me someone!
 
Till top